2. září 2012

A chcete k nim sklenici mléka?

Abych se s troubou zase pořádně vyblbla, přidala jsem si k mrkvovým cupcakes ještě jednu sladkost. Výmluvu - sobotní návštěvu - jsem už měla.

Dnes jsou na jídelníčku: Chocolate chip (lentilka) cookies


Někdy mívám pocit, že věcí, které bych chtěla zkusit upéct a ješte se tak nestalo, je čím dál tím víc. Zároveň se někdy jedná o úplně základní recepty. To mě nutí se do nich pustit hned, jak nějaký takový nedostatek objevím. Dnes jsem recept nehledala nijak dlouho a rovnou vyzkoušela druhý sušenkový příspěvek u Lucie.

Na 15 obřích sušenek budete potřebovat:
  • 150 g hladké mouky
  • 1/4 lžičky jedlé sody
  • 115 g změklého másla
  • 130 g třtinového cukru
  • špetku soli
  • 1 lžičku vanilkového extraktu
  • 1 vejce
  • 3 balíčky lentilek nebo 100 g čokoládových čoček
Troubu jsem předehřála na 180 °C a dva plechy vyložila  pečícím papírem.

V robotu jsem utřela máslo s cukrem. Přidala jsem vanilkový extrakt a vejce. Znovu jsem vše dobře promísila. Přidala jsem prosátou mouku, sůl a sodu. Po, tentokrát už ručním, promíchání vzniklo patlavé těsto, k němuž jsem přidala lentilky a znovu zamíchala. Čokoládové kousky jsem nesehnala a na vyzkoušení sušenek se mi zdály lentilky jako vhodná alternativa. Příště už ale určitě budou opravdu "chocolate chip"! Nasekaná čokoláda se mi nejevila jako dostatečná alternativa kvůli vzniku melírovaného vzhledu od drobných úlomků čokolády, jako se stalo Lucii při prvním pečení sušenek.

Takhle to vyšlo akorát
 Z těsta jsem dvěma lžičkami (nemám kleštičky na zmrzlinu jako Stephanie - slyšíš Ježíšku?) vytvarovala bobky velikosti pinpongáče a kladla je na připravené plechy. Snažila jsem se o velké rozestupy, aby se mi sušenky neslily v jednu velkou. Hotové dílo jsem strčila do trouby a se zapnutým horkovzduchem a pekla je cca 15 minut. Během pečení bylo zábavné sledovat, jak se bobky mění v docela pěkná kolečka.

Hotové sušenky skladuji v zavřené potravinové krabičce a i po 2 dnech jsou pořád ve vynikající formě.

Pokud nemáte někdo tip na supermarketově dostupný zdroj čokoládových čoček (chocolate chips), budu asi muset vkročit do Markse a nechat si vypumpovat peněženku - nejspíš nakoupím i něco navíc.

1 komentář:

  1. Nevadi, ze nebyly cokoladove, lentilky to vynahradi vic nez dost :)) Ja delavam susenky podle tohohle receptu - http://coco-choc.blog.cz/1101/white-chocolate-chip-cookies, foto mych mensich je tady: http://img.ritta.cz/susenky.JPG.

    OdpovědětVymazat