12. září 2012

Táhli, táhli, ale nevytáhli.

Dneska jsem chtěla připravit pomazánku z pečeného lilku, o které jsem četla slinysbíhající řeči. Bohužel jsem musela po poměrně dlouhé době zkonstatovat, že jsem vyrobila něco opravdu nejedlého a "pomazánka" se vydala na pochod k popelnici. Kdo to proboha může jíst? Martin svoji večeři zachránil prozíravě tím, že si koupil buřta a já jsem přistoupila k alternativnímu zeleninovému plánu.

Dnes je na jídelníčku: Carpaccio z červené řepy


Když jsme byli na návštěve u mých rodičů, dostala jsem s sebou domů několik bulviček červené řepy. Už ve chvíli, kdy jsem si je brala jsem si dala předsevzetí, že je tentokrát opravdu upeču, a ochutnám to, o čem jsem doposud jen slýchávala. Rovnou vám můžu říci, že mi carpaccio opravdu chutnalo.

Na 1 porci budete potřebovat:
  • 2 červené řepy
  • 1 kostičku Lučiny nebo kozí sýr
  • Rukolu, polníček nebo jiný kouskatý salát
  • 2 lžíce olivového oleje
  • 1 lžíce červeného balzamikového octa
  • 1 lžíce vody
  • sůl, pepř
Řepu jsem pekla už včera spolu s pizzou na 200 °C na horkovzduch. Očištěné bulvy jsem zabalila do alobalu a pekla celkem asi 1 hodinu do měkka. Doba pečení silně závisí na velikosti řepy. Pečení po kouscích bych asi nedoporučovala, takže pokud vám je líto elektrického proudu, počkejte si stejně jako já na pečení ještě něčeho dalšího. Hotovou řepu jsem oloupala, nechala vychladnout a zavřela do plastové dózy do druhého dne. Ideální je samozřejmě připravit si z ní něco rovnou, ale to mi časově nevyšlo.

Dnes jsem řepy nakrájela na tenké plátky, pokladla jimi v jedné vrstvě talíř a osolila je. Přidala jsem nadrobenou Lučinu a salát. V misce jsem smíchala olej, ocet, vodu, sůl a pepř. Zálivku jsem vyšlehala metličkou do hladké emulze a pokapala jí připravené carpaccio.

Určitě si tenhle recept ještě mnohokrát zopakuju - a nejen proto, že jsem té řepy včera upekla víc než dost.

Žádné komentáře:

Okomentovat