28. srpna 2012

Já rád játra, on rád játra.

Z víkendu mám ještě několik nepublikovaných restů. Přidám tedy opět jeden slaný pokrm, který jsme měli v neděli k obědu. A jako bonus svačinovo-předkrmovou delikatesu, kterou jsem prostě musela otestovat!

Dnes jsou na jídelníčku: Játra na medu, chilli a kardamomu a Játrová paštika


Pokud máte játra rádi, tak vám těmito recepty možná lehce obzvláštním repertoár. Pokud je ovšem nemůžete ani cítit, ani tyto varianty vás pravděpodobně nespasí. Já osobně jsem velká fanynka především kuřecích jater, protože je s nimi snadná manipulace, rychle je připravíte a jsou celkově jemnější.

Recept jater s medem je můj vlastní a paštiku jsem okoukala v nedávném příspěvku crustycorner.

Na medový oběd pro 2 budete potřebovat:
  • 400 g kuřecích jater
  • 2 cibule
  • trocha oleje nebo přepuštěného másla
  • trocha hladké mouky
  • 2 stroužky česneku
  • chilli
  • med
  • kardamom
  • sůl, pepř

Játra jsem očistila, omyla a nechala připravená k použití v misce. Na pánvi jsem rozpálila tuk a osmahla na něm na jemno pokrájenou cibulku. Když začala příjemně tmavnout, přidala jsem játra. Nechala jsem je pořádně zatáhnout ze všech stran. Zaprášila jsem je trochou mouky a nechala jí ještě chvíli osmahnout. Poté jsem obsah pánvičky zalila trochou vody, abych mohla začít dochucovat a získala šťávičku na rýži.

Přidala jsem trochu soli, pepře, cca lžíci medu, lehce chilli (radši přidejte víc později, než abyste to měli nejedlé), utřený česnek a na špičku lžičky kardamomu. Po chvilce povaření jsem sosík ochutnala a doladila podle potřeby. Poprvé od té doby, co tento recept připravuju jsem měla k dispozici kardamom a mile mě překvapil. Docela špatně se shání, ale já jsem si ho objednala společně s vanilkou, o které píšu v dřívějším příspěvku. Mám pocit, že celému pokrmu dodal takovou "orientálnější" chuť. Játra jsem servírovala s jasmínovou rýží.

Na okopírovanou paštiku jsem použila:
  • 400 g kuřecích jater
  • trochu mléka na namočení
  • 100 g přepuštěného másla
  • 100 g másla
  • 100 ml šlehačky
  • portské
  • tymián, rozmarýn
  • chilli paprička
  • sůl, pepř

Játra jsem očistila nechala namočená na chvíli v mléce. V tomto kroku jsem slepě věřila autorce, protože nechápu princip odstraňování hořkosti mlékem. Játra jsem osušila a osmahla je na kousku přepuštěného másla. Připravila jsem si foodprocessor. Dala jsem do něj hotová játra, přidala jsem cca 100 g másla, šlehačku, tymián, rozmarýn, nezanedbatelný objem portského a pokrájenou chilli papričku. Pustila jsem ho postupně až na plné otáčky, aby se všechno pěkně zhomogenizovalo. Byla jsem trochu překvapená, že je výsledná směs docela dost tekutá, ale množství přidaného másla mě přesvědčilo, že bude vše OK. Paštičku jsem ještě dochutila, aby obsahovala opravdu dostatek portského a bylinek, nalila jsem jí do keramických mističek a nechala lehce vytuhnout cca půl hodiny v lednici. Po této době jsem povrch zalila zbytkem přepuštěného másla a nechala důkladně vychladit. 

Autorce bych ráda poděkovala za skvělý tip. Paštiky dostupné v běžných obchodech totiž nejsem schopná pozřít a je dobré vidět, jak to může vypadat, když se to dělá pořádně.

Žádné komentáře:

Okomentovat